Forum sojuszu RET

Witamy na forum sojuszu RET


#1 2008-06-18 08:03:59

Milenka

Administrator

Punktów :   

Poradnik by Werewolf

Zeby nie bylo, ze Wodza pomijam

___________________________________
Rozbudowa osady by Werewolf

Na wstępie...

1) walimy eko, po to z reguły są nowe osady, żeby dawały coś do ogólnej produkcji. Więc na poczatku w popa nie lecimy, ale, o ile tylko jesteśmy on-line, walimy w takie budynki jak kopalnie, lasy i pola, aż do upadłego. W międzyczasie klikami takie budynki jak magazyn, spichlerz i głowny budynek (najlepiej na nocki zapuszczać... dobra, inaczej: na czas snu, nie zawsze to noc)

Jesli osadka jest w rejonie zagrożonym wyparowaniem, to dorabiamy jeszcze takie cudeńka jak:
miejsce zbiórki -> wiadomo, kto atakuje
rynek, ambasada, koszary... - wszystko co daje popa -> więcej celów, a więc ciężej zobaczyć napis "Osada całkowicie zniszczona"

2) Kiedy już dojdziemy z ekóweczkami do poziomu ósmego, siadamy spokojnie, ciągniemy jedną kopalnię danego surowca do 10tego poziomu, po czym spokojnie ładujemy w bonus do niego (tartak, cegielnia, huta) na poziom czwarty; następnie podciągamy pozostałe kopalnie, po czym fundujemy poziom piąty.

Kiedy już mamy eko na maksa, zaczynamy drugi etap, czyli...

Co musi być w osadzie...

1) Osada musi byc gotowa do obrony, a by się bronić należy:
a) utrzymac wojsko - jeden spichlerz na poziomie 20stym to minimum, powinny być dwa lub trzy (20 lvl = 80k kropa, nie jest to wcale duzo)
b) osłonić wojsko - fortyfikacje na poziom minimum 15sty, najlepiej na 20sty, naprawdę zmiejszają straty
c) nie może dać się łatwo zagadać, dlatego obowiązkowo rezydka lub pałac... dodatkowo te budynki dają lekkiego plusa do obrony i wytrzymałości budynków

2) Osada musi być zapleczem surowcowym:
a) magazyn - jeden, najlepiej dwa
b) budynki bonusowe - młyn, piekarnia, tartak, cegielnia, huta
c) rynek i targ - dostarczenie surowców do innych osób w sposób łatwy i przyjemny
d) w kropowcach warto tylko młyn i piekarnię

3) Osada musi zapewniać wojo (nie zawsze, ale jak ktoś lubi mieć wojo w kazdej osadzie, to nalezy pomyśleć o):
a) ulepszeniach - kuźnia/zbrojownia (o tym dalej)
b) koszary i stajnia - poza Rzymem, tam na defówce nie warto mieć stajni
c) warsztacie - ale tylko w specjalnych osadach (też dalej)

4) Osada ma dostarczać PK
a) ambasada - daje dużo PK i jest tania
b) ratusz i święta - jak nie szkoda surki
c) akademia - choć z czasem raczej się wyburza, ale też daje PK

Osady specjalne...

STOLICA:
Jest tylko jedna, można w niej budować kamieniarza (zwieksza wytrzymałość budynków) oraz ciągnąć pola surowca na poziomy wyższe niż dziesiąty. Najlepiej, gdy stolica jest osadą kropową, 15c wskazany, szczególnie z dużym żarciowym bonusem (dolinki, dolinki, ja kropowe dolinki... zdobywać chcę...)

Co robimy w stolicy:
a) ciągniemy pola jak najszybciej się da
b) obowiązkowo kilka spichlerzy i magazynów

Czego nie robimy:
a) ratusz, ambasada... zapomnieć o tym! Akademię też, po wynalezieniu wszystkiego co się da, wywalić w piach (przerobić na deski).

Sposoby robudowy:
a) normalna, razem z wojem
b) hardcore - czyli wielkie pole

a) Nastawiamy się automatycznie na pola 18 lvl (na 19sty potrezba 12 magazynów i trzy spichlerze, więc należałoby poburzyć praktycznie wszystko w osadzie, a wojo powinno się klepać cały czas; na poziom 18sty wystarczy 8 magazynów i 3 spichlerze, więc takie budynki jak warsztat, koszary czy plac turniejowy można postawić i trzymać)

b) Ciągniemy pola aż na poziom 19sty, więc będzie ostro. 19stki są średnio opłacalne, gdyż dużo kosztują, a ich późniejsza utrata, z racji trudnosci z odbudową (ojj, wyburzyłem magazyny, teraz znow muszę je stawiać) bardzo boli. W każdym razie, jak ktoś się napali, to warto je miec. W tym wypadku z 20 miejsc wewnątrz osady co najmniej 15 należy przeznaczyć na budynki gospodarcze. Ostatecznie zostawiamy, poza magazynami i spichlerzami:
* budynek główny
* rynek (żeby móc robić NPC, krop będzie nawalał jak szalony)
* młyn
* piekarnię
* ??? -> tu ciężko stwierdzić, wahałbym się między: kamieniarzem (choć z tym róznie bywa, jak ktoś gra ostro na monetach, to lepiej stawiać tylko w razie ataku, bo tak to zajmuje miejsce); dworem bohaterów (szczególnie jak ma się trzy dolinki i niepewne sąsiedztwo, które zacznie odbijać); dodatkowym spichlerzem (bo krop... ostro napiernicza)

A potem, po 19 lvl, albo budujemy targ i dożywiamy bojówki z rynku, albo farmimy stolicę, albo wyburzamy kilka magazynów i robimy bazę pod mocnego offa.

BOJÓWKI
Co to jest duży off? Cóż, to wojo, które ma szansę powrócić z większości nalotów bombowych. Więc nie takie co je tysiąc, dwa tysiące, czy nawet 10 tysięcy. Oczywiście tym ostatnim można postraszyć, ale 10k paszy, to np. 4k siekier, 1,5k GR i 500 taranków, a takie offy schodzą względnie łatwo. Wiec pytanie... gdzie ukisić dużego offa? Odpowiedzi są dwie:
a) stolica
b) bojówka
Zajmijmy się tym drugim.
Bojóweczka to taka osadka, która ma za zadanie szybko wyprodukować i umożliwić wyzywienie dużego offa (czasem takiego, co żre 300 kilo paszy). Widać więc, że podstawowymi budynkami w bojówce są:
a) koszary & duże koszary
b) stajnia & duża stajnia
c) warsztat
Tyle do zbudowania wojska. Co poza tym?
No, oczywiście następujące zabawki:
Miejsce zbiórki na 20sty poziom
Plac turniejowy, też na 20sty (katasy są dość powolne, a po wykoszeniu konkurencji dystanse stają się bardzo długie i uciążliwe)

I teraz kolejna porcyjka budynków:
Rezydencja (bojówka to ryzyko utraty offa wskutek przejęcia osady przez wroga) lub pałac (wiecej gadaczy z main offem)
Rynek, jeśli się ostro farmi i chce się zasilać inne osady

A resztę miejsc przeznaczamy na magazyny i spichlerze. Magazynków powinno być od dwóch do trzech, spichlerzy do wypełnienia osady po brzegi (obwarowania, gwoli ścisłości).

W bojówce nie ma miejsca na budynki ekowe (młyn, piekarnia - lepiej dwa spichlerze niż marne kilkaset żyta na godzinę wiecej, cegielnia, huta, tartak). Za ich cenę spichlerze, spichlerze, spichlerze (jeden spichlerz to czasem godzina snu więcej )

No i miejsce na dwór bohaterów, zeby nasza gwiazdeczka miała jak operować.

Oczywiście jednostki off w zbrojowni na poziom 20sty i to koniecznie!

No i w bojówce nie nalezy się bać, ze żarcie spada do -20k... taka jest cena offa. Koszary pracują nadal, po prostu trzeba to ładnie żywić.

I tyle jeśli chodzi o osady.
__________________________________________


Goście mam Cie na oku

Offline

 

#2 2008-06-19 18:38:44

Bardziulek

Użytkownik

Punktów :   

Re: Poradnik by Werewolf

wolfikowi się nudziło ale ładne

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zycierodzinnezon2010.pun.pl www.shopa.pun.pl www.gp2010.pun.pl www.arenaalbionu.pun.pl www.nslf2.pun.pl