Forum sojuszu RET

Witamy na forum sojuszu RET


#1 2008-06-18 08:01:41

Milenka

Administrator

Punktów :   

Mały poradnik

Witam, ponizej wkleje maly poradnik rozbudowy wiosek Opracowal go ktos, kogo bardzo cenie na podstawie tekstu kogos, kogo zupelnie nie znam. Pozwolilam sobie na drobna cenzure :]

__________________________
Koncepcja a'la Avenger

Nikt innej całkowitej koncepcji nie podał, a ta jest chyba w miarę dobra, nie jest moja, powciskam swoje docinki tylko

1) Stolica

15c to wręcz obowiązek. Crop-a tylko przez 2 miesiące jest dużo, a później brakuje go non-stop.

Poza tym wioska może wyglądać na dwa sposoby i do tego powinna przechodzić fazy rozwoju

a) Jesli stolica jest wioska OFF lub DEF to moze docelowo wygladac tak
http://i24.tinypic.com/t6594i.png

Wytlumaczenie
- zanim postawimy dodatkowe magazyny to budujemy tam akademie, kuznie, zbrojownie wynajdujemy co potrzebujemy na maksa i wyburzamy
- nie zakladamy ze stolicy zadnej wioski (ew. jesli juz zalozylismy to przejmujemy ja z innej). Skoro mamy w tej wiosce nasz OFF to mozna latwo podpiac pod ta wioche 3 administratorow. Jest to bardzo korzystna opcja rowniez z punktu widzenia sojuszu, bo 3 administratorow na duzym swiecie obniza zadowolenie od 75 do 90, dlatego tez Ratusz na 10 lvl stawiamy
- poniewaz wioska ma sama w sobie OFF to nie trzeba nigdzie cropa dosylac wiec raczej, ani duzy spichlerz nie jest potrzebny, ani nie potrzeba targu (choc mozna go zamiast Placu turniejowego postawic, bo Plac nie jest akurat super potrzebny w takiej wiosce)
- przy 5 magazynach robimy 17 lvl pol, co jest juz w miare rozsadnym lvl

b) Opcja hardcore

Poczatkowo pewnie bedzie tam jakis tymczasowy OFF albo cos w tym stylu, wiec rozbudowa dowolna, ale potem nalezy wyburzyc niemal wszystko i wioska wygladac przejsciowo bedzie tak

http://i23.tinypic.com/2vhu33c.png

Zanim do tego dojdziemy
- Palac na 20 lvl, zakladamy 3 wioski i wyburzamy (dzieki temu bedzie mozna zalozyc rowniez 3 wioski z innej wioski lub zrobic w wiosce OFF 3 administratorow budujac w niej palac)
- Dwor Bohaterow na wymagany poziom, podbijamy oazki i wyburzamy. Zakladam, ze kazdy bedzie mial czysta okolice swojej stolicy i nikt mu z dupy oazki nie podbierze

Kiedy juz mamy taka wioske
- robimy 19 lvl pol oraz EKO na maksymalny mozliwy lvl przy tej rozbudowie (Las i Zelazo na 17 lvl, a gline na 18 lvl - da sie o jeden lvl wyzej, ale wtedy trzeba dobudowac jakis jeden spichlerz zamiast czegos innego niz magazyn) i wyburzamy 2 magazyny. Stawiamy w ich miejsce mlyn i piekarnie i cieszymy sie ze stolicy, ktora daje nam maks mozliwosci cropowych

Teoretycznie mozna zrezygnowac z kamieniarza, ale w przypadku atakow pola te beda obrywac normalnie, a nie musze mowic jaka to jest strata jak sa uszkodzone chocby o 1 lvl, a w przypadku duzych atakow z duza iloscia katas, nawet nie trzeba sie przez DEF przebic zeby uszkodzic o kilka lvl. Przy kamieniarzu jest to jednak nieco trudniejsze

Mozna tez olac Targ, ale gdy wojsko nie stacjonuje w stolicy przesylanie z niej cropa gdzie indziej jest dosc mocno utrudnione (bardzo wolno to idzie)

Na koniec mozna tez wyburzyc jeszcze ze 2 Magazyny i postawic dodatkowe 2 spichlerze, ale tak czy siak crop bedzie sie przelewal bardzo szybko, jesli nie bedzie tam stacjonowac zadne wojsko lub jesli nie bedzie regularnie odsylany

Mozna tez trzymac wojska w oazce podpietej pod stolice. W sumie mniejsze ryzyko, ze ktos wpadnie na to, ze mozemy tam przechowywac wojo

2) Wioska OFF (jesli nie robimy OFF-a w stolicy)
http://i23.tinypic.com/o94nbc.png

Dobra teraz komentarz

Wioska najlepiej pole obok stolicy, zeby dostawy cropa do niej na czas akcji byly prostsze, a poza tym, zeby szybko mozna bylo cofnac wojsko ze stolicy i rzucic do akcji. Moze byc dowolna. I tak bonusow do niczego nie oplaca sie w niej budowac, a te 4k cropa roznicy miedzy 15c, a 6c to przy utrzymywaniu armii 50-60k praktycznie roznicy nie robi

Zanim zaczniemy budowac te wszystkie spichlerze to oczywiscie Aka, Kuznia i Zbrojownia wynajdujemy co potrzeba i burzymy

Duza Stajnia - uwazam, ze tylko Germanowi sie to oplaca (w miare sensowny koszt GR-a, a w dodatku GR ma 50 OFF/crop, czyli tylko o 10 mniej niz Topor, wiec az tak mocno nie zanizamy jakosci armii. Minus jest taki, ze za koszt podtrzymania DS przy zyciu non-stop jestesmy w stanie zrobic druga wioske OFF z K+DK+S) w przypadku pozostalych nacji jest to bez sensu, bo stosunek jazdy do piechoty bedzie niezbyt korzystny. Zeby ja postawic mozna wyburzyc Ratusz lub Spichlerz
Plac turniejowy - jak juz wyczyscimy wlasna okolice to nasz OFF zacznie sie nudzic, a moze zawsze wspomoc atak na kogos kto jest daleko. Zakladajac, ze tamten koles rozwali fortyfikacje wioski swoim pierwszym atakiem, mozna poslac armie bez sprzetu tylko po to, zeby rozwalic DEF (np. jako drugi atak czyszczacy) i zamiast isc powiedzmy 8-10h, bedzie on szedl 4-5h. Pozatym dla Galow. Wiecie jakie fajne sa GT smigajace 57 pol na godzinke (mozna FS-y robic na zadupiu innej cwiartki) Acha zeby zrobic PT na 20 lvl trzeba miec 3 Magazyny na 20 lvl + 1 Magazyn na 6-7 lvl, wiec zanim zbudujemy ostatni spichlerz to warto zrobic PT na 20 lvl
Rezydencja (lub pozniej moze to byc Palac, jak juz zalozymy 3 wioski ze stolicy i go tam wyburzymy) - no coz. Wioska po pierwsze troche ciezsza do zdobycia, bo trza katas uzywac (dodatkowo jak mamy w niej Palac, to przeciwnik moze sie tego nie spodziewac i wkopac sie z celowaniem), a po drugie mamy w niej wodzow (nie zakladamy zadnej wioski z wiochy OFF i nie podbijamy tez zadnej). Jak mamy w niej 2 wodzow (lub 3 z Palacem) to mozemy uzywac ich do obnizania zadowolenia w wioskach, ktore planujemy przejac lub ktore ktos z sojuszu chce przejac (zawsze lepiej miec nadmiar wodzow i miec mozliwosc przejecia wioski w malej liczbie atakow, bo przeciwnik moze myslec, ze to fake albo cos, a jak z kazdej wioski ciagniemy po jednym wodzu, to ustawi wam DEF na ostatniego i nieci z planu). Jak ktos nie czuje potrzeby posiadania wodzow z OFF-em to buduje Rezydke na 20 lvl zaklada 2 wioski i buduje w to miejsce spichlerz
Ratusz 10 lvl - jak mamy wodzow to pomaga nam obnizac zadowolenie. Mozna oczywiscie z tego zrezygnowac i zrobic Spichlerz (ktory to juz bedzie ^^). Jak nie mamy w wiosce wodzow to po prostu robimy tu Spichlerz
Dwor Bohatera - byc musi i tyle. Lvl zalezny od ewentualnych oazek (jak nie ma oazek to 1 lvl wystarczy)
Piekarnia i Mlyn - jak ktos jest hardcorowcem i chce wlazic non-stop i pilnowac cropa to prosze bardzo. Ja wole dostawic 2 dodatkowe Spichlerze, wypchac je na maksa i miec jakies 6-10h spokoju (w zaleznosci od wielkosci OFF-a). Przy OFF-ie na 80k cropa 1 Spichlerz to dodatkowa godzinka powiedzmy snu, albo robienia czegos innego bardziej przyjemnego niz Travian. Mlyn to jakies 375 cropa na godzine w przypadku 6c, a wiec tak czy siak minus bedzie zamiast 78k to 77,5k w zaokragleniu. Roznica znikoma

Wszystkie budynki (poza Ratuszem) oczywiscie na 20 lvl. Eko w takiej wiosce rozwijamy na maksa, bo jak sie okazalo liczy sie pop konta, a nie wioski przy uwzglednianiu rezultatu starcia, wiec po co tracic wydobycie


3) Druga wiocha OFF

Co do drugiej wioski OFF. Jak ktos ma sile na az tak Ofensywna gre to tak. Po prostu robimy 2 OFF-y rownolegle. Jak ktorys jest na tyle duzy, ze moze sie przydac sojuszowi do rozwalenia jakiejs obrony to go po prostu rozbijamy, majac drugi w trakcie rozbudowy, dzieki czemu mozemy sie rozbijac OFF-em 2 razy czesciej. Robiac 1 OFF jak go tracimy to juz przez dlugi czas nie ma rumakowania, a poza tym zrobimy go o ile wiekszy zanim sie rozbije 10-15k??? Bez sensu. Dodatkowo jak mamy dwa OFF-y mozna je troche zmiksowac. Gal moze zrobic 1 OFF Miecz + HD + Tarany tylko do rozbijanie DEF-ow, a drugi Miecz + GT + mniej Taranow + Katasy i czasem uzywac samych GT do kontrowania wroga na dlugim dystansie. German moze zrobic 1 OFF z Palek + GR + Tarany w rozsadnej liczbie 2k tylko do przebijania sie przez DEF-y (Palki daja lepszy dzienny przyrost wartosci bojowej, a pozatym nie szkoda ich tak bardzo), a 2 zasadniczy z Toporkami, katasami itp. Taka wioska wygladac bedzie identycznie jak 1 wioska OFF (no moze z wyjatkiem Palacu jesli zdecydujemy sie na taka opcje w nr 1)

Acha i jeszcze jedno. Druga wiocha OFF tylko jesli mamy dosc spory bonus (co najmniej 75%) przy stolicy, bo inaczej pewno nie wyrobicie z cropem, nawet jesli OFF-y beda sie na zmiane rozbijac (aczkolwiek, jesli beda czyscic droge sojuszowi, to zawsze mozecie poprosic sojusz o wsparcie)

4) Wiocha DEF

Tak to powinno wygladac dla German i Galow
http://i24.tinypic.com/14e130p.png

W przypadku Rzymian mozna sie w wiekszosci takich wioch pozbyc stajni po wybudowaniu Targu (no chyba, ze szkolimy tam zwiad)

No i jak zwykle kilka uwag

Wioski DEF robilbym na zmiane z EKO-wsiami w stosunku conajmniej 1:1 (ew. z przewaga EKO-wsi, bo zeby podtrzymac jakikolwiek budynek wojskowy z kolejka non-stop to potrzeba mniej wiecej 2,5 wioski)

Jesli wioska jest w 9c to wyglada identycznie. Jesli w 15c to zamiast dopalaczy EKO robimy np. dodatkowe Spichlerze

I tak co do budynkow

Zanim postawimy te dodatkowe Spichlerze to robimy Kuznie i Zbrojownie wynajdujemy co potrzeba i kasujemy (dla niewtajemniczonych - zbrojownia dla zwiadu jesli w takiej wiosce mamy zamiar robic na K lub S tylko zwiad - robienie zwiadu w kazdej wiosce z osobna jest absurdem)

Wolny slot - mozna tam postawic 2 Magazyn lub nasz niesmiertelny Spichlerz, ktory mozna wstawic niemal wszedzie
Plac Turniejowy - 10 lvl powinien w zupelnosci wystarczyc. Przydatny u kazdej nacji
Targ - 10 lvl mysle, ze tez wystarczy (no moze u Rzymian warto na 15 lvl sie wysilic)
Dwor Bohatera - poziom zalezny od ilosci oazek do podpiecia pod wioche. Jak nie ma oazek mozna sie bez niego obejsc...
Akademia 20 lvl - w koncu daje duzo PK
Ratusz 1lvl - zeby robic non-stop swieta w pozniejszym okresie gry

Reszta na maks mozliwy lvl. Tlumaczyc chyba nie musze czemu. Ew. mozna odpuscic u Galow i German budowe jednoczesnie Stajni i Koszar na 20 lvl. 15 lvl-e powinny wystarczyc gdy produkujemy tu i tu jednoczesnie. Rzym na 20 lvl robi Koszary obowiazkowo

Odnosnie typow jednostek. Jesli German robi w danej wiosce Zwiad to nie powinien tam robic Oszczepow (sam tak kiedys zrobilem i zalowalem jak cholera). Analogicznie Gal jesli robi Tropicieli to JD w takiej wiosce juz nie powinien robic (oszczednosc na upgradach w kuzni i brak opcji typu "mam zapchana kolejke na 2 doby, a potrzebuje dorobic Zwiad")

5) EKO-wies
http://i23.tinypic.com/11ql7ci.png
No to moze jeszcze pare slow wyjasnienia

Zeby zbudowac Akademie trzeba postawic najpierw Koszary, kotre nastepnie wyburzamy (zra na 3 lvl 8 cropa, a daja jakas zalosna liczbe PK, wiec sa bezuzyteczne)

W przypadku Rzymian mozna postawic jeszcze Targ, choc to wymaga straty dosc sporej liczby surki na Zbrojownie 3 lvl i Stajnie na 10 lvl, ale sie oplaca (kto gral Rzymem ten wie dlaczego Targ w tej nacji jest niezbedny)

Galem mozna z jednej takiej wioski zrobic "przechowalnie sprzetu". W kazde wolne miejsce wrzucamy Trapera. Razem da nam to 1000 Pulapek. Bardzo ladnie mozna pochowac tam katasy, tarany i hersztow przez spora czesc gry (dopiero armie na cud maja za duzo sprzetu, zeby go tak chowac)

A ogolem
Wszystkie budynki na maksymalny lvl z wyjatkiem
Targu - mysle, ze 10 lvl wystarczy, bo powyzej zaczynaja byc bardzo drogie
Ratusza - 1 lvl tylko po to, zeby moc male swieta robic wystarczy. Reszta za droga
Dworu Bohatera - w zaleznosci od ilosci oazek, ktore chcemy zajac
Miejsca zbiorki - no coz zakladam, ze z tej Rezydencji zrobicie tylko Osadnikow (mimo, ze 20 lvl jest drogi bardzo to bardziej oplaca sie miec wolne sloty w wioskach z wojskiem, bo mozna tam wtedy trzymac po kilku wodzow naraz) i 1 lvl wystarczy

Akademie robicie dlatego, ze daje najwiecej PK i nie jest droga. Reszty tlumaczyc chyba nie trzeba

Dodatkowo w kazdej takiej wiosce nalezy trzymac non-stop 5 zwiadu (zrobionego oczywiscie gdzie indziej). 5 zwiadu daje nam zawsze info o tym, ze bylismy skanowani, a taka informacja jest bardzo wazna

Uwagi koncowe

Wioski wedlug mojego planu zabudowy, ktory wiekszosci osob sie nie podoba, ale rozrysowalem je tak, bo lepiej to wyglada niz jakby wypisywac budynki

W kazdej wiosce robimy tez fortyfikacje na 20 lvl (chyba, ze w przypadku ataku nie macie zamiaru bronic jakiejs wioski, bo ja nie podesle DEF-a do wioski, w ktorej nie ma fortyfikacji - no chyba, ze byly ale przeciwnik je rozwalil, ale to juz inna historia. Jak nie ma, bo nie ma to niech se wlasciciel sam takiej wiochy broni)

Mozna tez do EKO-wsi wybudowac Ambasady na wysokie lvl. Nie sa az takie super drogie, a daja duzo PK, ale to jak naprawde nie mamy co robic z surki

Pozatym "Pop nie walczy", a majac go wiecej niz inni mamy gorzej, bo nasz slabszy przeciwnik ma bonus do obrony (takie ulatwienie dla slabszych graczy). Maks taki bonus to 50% przy roznicy popa 10:1. Bonus jest tylko do obrony nigdy do ataku. Jesli mamy mniej popa niz wrog to walczymy bez zadnych bonusow (tak jak przy identycznym popie). Acha i ten bonus nie rosnie liniowo

By Avenger z PAV, NCNS (s3,s9, speedy)

Tekst opracowany przez OldHope
_________________________________
Mam nadzieje, ze przebrnelisice Zapraszam do dyskusji


Goście mam Cie na oku

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.n-a.pun.pl www.gothic3-poradnik.pun.pl www.badboys2.pun.pl www.mibm09.pun.pl www.csjackass.pun.pl