Forum sojuszu RET

Witamy na forum sojuszu RET

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

#1 2008-06-13 10:23:48

gumus

Administrator

Punktów :   

REGULAMIN

Podaję wstępnie opracowany regulamin. Mile widziane komentarze, oraz inne propozycji, zasady.




1. Ogólne zasady.

1.1. Sojusz zarządzany jest przez rade, w skład której wchodzą radni, koordynatorzy deff, koordynatorzy off. Wybór koordynatorów nastąpi w najbliższym czasie po uzyskaniu zgody kandydatów na piastowanie powierzonego stanowiska.
1.2. Prawa sojusznika

- Prawo do dobrej zabawy (hewowania fana)
- Prawo do opierniczania władzy, ale na forum, nie w masie
- Prawo do massa (każdy powinien mieć!)
- Prawo do wymienienia zielonych literek nicka obok dowolnego, niewulgarnego, tytułu na stronie soja (wymyślać i pisać!!)/to ze schizy, jak chcecie tez możemy tak zrobic/

1.3. Zalecenia dla sojusznika
- Pisanie na forum... dajcie się kurde poznać
- Posiadanie sitterow

1.4. Obowiązki sojusznika:
- przestrzeganie napow i sojuszy
- slanie wsparcia eko na prosbe rady,
- slanie wsparcia deffem na prosbe rady - zarówno w obrębie sojuszu jak i koalicji,
- dożywianie deffa,
- puszczanie fejkow na prosbe rady oraz koordynatorów grup bojowych,
- uzupełniania TT raz na tydzień, z lokalizacja i pochodzeniem wojska:  www.ret-travian.yoyo.pl
- podanie sitterow na prośbę rady
- czynnego brania udziału w życiu sojuszu poprzez forum i komunikatory,


2. Oazy.

2.1. Pierwszeństwo w przejmowaniu oazy ma ten, który ja wyczyścił. Jesli miedzy czyszczeniem a wejściem bohatera ktoś z sojusznikow przejął oaze, zobowiazany jest do jej zwrotu. Chyba że czas między czyszczeniem, a zdobyciem oazy wynosi powyzej 7 dni- wtedy obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy.
2.2. Mozliwe jest odstepowanie oaz za porozumieniem stron i wyplata odszkodowania.
2.2. W przypadku, gdy gracz zajal oaze ze zbozem, a znajduje sie ona w zasiegu 15cr. Stolicy sojusznika, wskazane jest odstapienie jej za stosownym odszkodowaniem (np. koszt budowy pol powyzej 10 poziomu, jezeli odstepujacy w wyniku oddania oazy zdecyduje sie przeniesc stolice).
2.3. W sprawach spornych interweniuje rada. Werdykt rady po zapoznaniu sie ze sprawą jest wtedy ostateczny.

3. Osady.

3.1. Przejmowanie osad od farm.
Aby zapobiec "podebraniu osady" przez sojusznika, przejmowanie osad od farm nalezy uzgodnic z sojusznikami bedacymi w odleglosci od przejmowanej osady, ktora moglaby wskazywac na chec przejecia osady. Zalecane jest wspólne planowanie przejmowania osad w celach treningowych i towarzyskich .

3.2. Przejmowanie osad od wrogich sojuszy.
W przypadku przejmowania osad od wrogich sojuszy, priorytetem jest oslabienie przeciwnika, dlatego niedopuszczalne sa roszczenia w przypadku przejecia osady niezgodnie z planem (szybsze od oczekiwanego przejecie, lub przeciwnie - dodatkowy gadacz w przypadku 'dobitki').


4. Grupy bojowe

  1. damian10, lord1331, mostochorus, langdon, chaosumaszin
  2. gumus, bodzio110, huher, don xin, cyrrus, milenka
  3. sylwiawr, ,motyloski, ricco, friedrich
  4. vlad tepes, pat, białas, werusia1717, shavenis
  5. kat999, bossu, samiec, krall, danielo76, maroi
  6. funkiel20, kikimora, lisek, silesia, niecław, norwid
  7. kendziller, marcelea, sisiorinhio,wafelek07, thorgal, ptaku

Obowiazkiem kazdego gracza grupy bojowej jest scisla wspolpraca i kontakt z pozostalymi jej czlonkami, wzajemny sitterowanie oraz wybranie koordynatora grupy.

5. Minimum wojskowe

Na tym etapie gry już nie ma różnicujemy na nacje, a wiec ponizej przedstawiono  minimum wojska w zaleznośc od pop'u:

   < 4000 pop---------> 400% woja
   < 3000 pop---------> 300% woja
   < 2000 pop---------> 200% woja

Nie dopuszczalne jest tworzenie defa wraz z offem w jednej osadzie. Zrówżnicowanie stosunku def/off ma byc zalezne od lokalizacji. Dla dobra sprawy 50:50 jest wzorową proporcją.


6. Akcje off.

Akcje off planuja koordynatorzy grup bojowych w porozumieniu z koordynatorami off poszczegolnych sojuszy.

7. Akcje def.

Na 'szykbo' deff ustawiaja czlonkowie grupy bojowej. W przypadku, gdy do ataku jest duzo czasu, przyjeta zostanie ponizsza procedura koalicji:

Prosby o defa do innych sojuszy moga stosowac tylko osoby z listy ponizej. Kazda inna proba bedzie ignorowana.
CSMSV - assassincross
HeimatCN - Ziko
Schiza - Maxxce, Czesio, Werewolf
RET - milenka, gumus

Wyzej wymienione osoby sa zarówno tymi które będą słały massy o wsparcie w swoich sojuszach, jak i organizowac pomoc. Prosby o defa powinny byc rowniez kierowane właśnie do nich.
Jesli chodzi o deffa to droga proszenia o deffa w koalicji będzie wyglądać następująco: gracz atakowany sojuszu A -> prośba o defa koordynatora def sojuszu A -> prośba do koordynatorow koalicji -> gracze koalicji. To samo dotyczy dostaw zboża. Kontakt sie bezpośrednio z koordynatorem innego sojuszu moze byc przez niego zbagatelizowany, tak samo jak i ja przekazuje informacje tylko od koordynatorów.
Zasady
- nie bronimy grabieży
- nie bronimy swiezych osad
- Fala nazywamy minimum 3 ataki ktore sa wykonywane w odstepach max 3 sekund i sa to ataki "ciezkim sprzetem" (predkosc katapult / taranow / konsuli)
- jezeli mamy ataki z roznych osad na ta sama minute informujemy
- wyłapujemy offy tylko wtedy, kiedy szansa na postawienie defa jest du za (kilka godzin co najmniej - do decyzji koordynatora)

osoba proszaca o defa koalicje odpowiada za sprawdzenie stanu spichlerzy / murow / zboza
jezeli zebrany deff jest maly... nalezy liczyc sie z jego rozpuszczeniem przed atakiem.

wzor powinien zawierac zawsze
- miejsce obrony (koordynaty) i link do osady
- ilosc atakow przy kazdym dokladne godziny wejscia CO DO SEKUNDY
- nick, sojusz gracza ktory atakuje i osada z której idzie atak
- przewidywana ilosc jednostek o jaka sie prosi (liczac od osoby)
- jezeli atak wynika z czegos np, wybilem mu osadnikow, skatasowalem osadke, slalem fake

podstawowe jednostki deff:
falanga, j. druidzki, legionista, pretorianin, oszczepnik, paladyn, headuan

Osoba, u której stanie def zobowiązana jest do posiadania aktywnego sittera, najlepiej dwóch- warunek konieczny.

8. Zasady opuszczenia karnego sojuszu, bez mozliwości wejścia w jakikolwiek sojusz koalicji

8.1 W przypadku 3-krotnej kropki żółtej, bez zgłoszenie radzie
8.2 W przypadku kropki czerwonej, wraz z sitterami
8.3 W przypadku nagminnego łamania regulaminu, nie czytania massów.
8.4 W przypadku ataku na sojusznika / napowca bez jakiegokolwiek uzasadnienia

Offline

 

#2 2008-06-13 11:00:38

Milenka

Administrator

Punktów :   

Re: REGULAMIN

Dodalabym opuszczenie sojuszu bezpowrotnie za atak na sojsuznika / napowca bez jakiegokolwiek uzasadnienia. Wszelkie spory w ramach sojuszu i koalicji nalezy rozwiazywac dyplomatycznie, badz bezposrednio kontaktujac sie z druga strona, badz (jesli to nic nie daje) ze wstawiennictwem rady.
W razie spornych osad lub oaz prosze o przygotowanie raportow, ktore umozliwia mi dobor argumentow przy bronieniu Waszych racji.

Jesli chodzi o deffa to droga proszenia o deffa w koalicji bedzie wygladac nastepujaco: gracz atakowany sojuszu A -> prosba o defa koordynatora def sojuszu A -> prosba do koordynatorow koalicji -> gracze koalicji. To samo dotyczy dostaw zboza. Kontakt sie bezposrednio z koordynatorem innego sojuszu moze byc przez niego zbagatelizowany, tak samo jak i ja przekazuje informacje tylko od koordynatorow.

Osoba, u ktorej stanie def zobowiazana jpowinna byc ponadto do posiadania aktywnego sittera (by w razie przyczyn niezaleznych mogl on przypilnowac defa). Powinien to byc moim zdaniem warunek bezwzgledny, widzialam juz pieknego deffa co zszedl z travianowego swiata przez awarie netu


Goście mam Cie na oku

Offline

 

#3 2008-06-13 11:32:13

gumus

Administrator

Punktów :   

Re: REGULAMIN

Jest kilka spraw które wymagają dyskusji i regulacji np:
- obowiązek posiadania gaduły
- podzielenie osób na  produkujących off + katasamilub def

Offline

 

#4 2008-06-13 20:17:20

Vlad Tepes

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

Hmmm no brzmi to nieźle choć przyznam ze nieco umęczyłem się czytając;)
Ten obowiązek posiadania gaduły to jest faktycznie problematyczna sprawa, tak sobie myślę ze jeżeli już to ten obowiazek moze istnieć moze od momentu gdy gracz ma już powiedzmy 5 osad wybudowanych no porządnym poziomie...
Co do podziału off/deff to jestem za ale:
1.O tym "ktocoma" powinna wiedzieć tylko rada więc każdy gracz dostaje indywidualne zalecenie co ma produkować. Pozwoli nam to w razie czego (czyli w razie kreta) łatwiej ukryc przed wrogiem co gdzie jest.
2.Proponuję wyselekcjonować z naszego sojuszu graczy którzy mają za daleko do kogokolwiek z potencjalnych przeciwników i niech Ci w pierwszej kolejnosci podysłają/produkują defa do tych co będą na pierwszej linii frontu.

...jeśli pisałem nie na temat to wybaczcie ale ostatnio mam dość cieżki okres...


Ira furor brevis est

Offline

 

#5 2008-06-13 20:20:26

gumus

Administrator

Punktów :   

Re: REGULAMIN

wszystko rodzi sie w bólach, dzięki za trafne sugestie
pozdrawiam

Offline

 

#6 2008-06-13 20:58:40

bossu

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

no ja również czytając artykuł musiałem wspomagać się browarkiem ale dobrnąłem do końca:) szczerze to chyba o wszystkim zostało tu powiedziane co najważniejsze.
Co do pytań to tak:
gaduła: jak najbardziej każdy powinien ją mieć, kwestia tylko od którego momentu i tu może być zasugerowana 5 osada, jak dla mnie OK.

podział off/def to ja bym tutaj na pewno nikogo do niczego nie zmuszał, ze ty masz robić oszczepy a ty katasy tylko moja propozycja to zapoznać się z graczami i jak ktoś stwierdzi ze za ciula nie wstanie w nocy by wysłać ofika albo uzna ze woli spokój i spokojne granko jak w simsach to takim graczom można delikatnie zasugerować by skupiali sie only def.


i jeszcze jedna moją propozycja to taka by gracze najbardziej aktywni a przede wszystkim najbardziej zaufani posiadali dość sporą ilość haseł do kont by w razie jakiegoś niespodziewango ataku albo ewentualnie braku np katas do rozwalenia rezydencji mogli wskoczyc na jakies  konto i kliknąc tam co trzeba!

Offline

 

#7 2008-06-13 22:04:37

gumus

Administrator

Punktów :   

Re: REGULAMIN

ta ostatnia sugestia jest ważna, już kilka razy stawialiśmy def z kilku kont sami . Zapraszam wszystkich do zapoznania się z regulaminem, i komentarzami

Offline

 

#8 2008-06-13 22:54:00

danielo76

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

no spoko moze byc tylko ja szukam sitera do mnie bo od poniedzialku mnie nie bedzie przez tydz czasu:(
dlatego jesli ktos moze pomoc mi to prosze o kontakt albo do mnie albo na gg 7333822

Offline

 

#9 2008-06-13 22:55:48

Kikimora

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

Dla mnie OK... chociaż zmuszanie kogoś do produkcji tylko defa albo tylko offa chyba nie przejdzie. Ja osobiście mam pół na pół i jakoś źle się z tym nie czuje Osady mam na minusie w zbożu więc i tak ciężko z większą ilością jednostek. Wydaje mi się, że jak ktoś ma po prostu 15cp to leci sobie tam z offem. Ale może nie myśle zbyt przyszłościowo:P

Offline

 

#10 2008-06-13 22:56:42

LoRd1331

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

Moim zdaniem Regulamin jest OK !
I tak powinno być do końca
Pozdrawiam


Miłej gry Goście

Offline

 

#11 2008-06-14 00:21:57

pat

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

ciekawe, czy dobre nie mam pojecia wiec zgoda, ok
dziekuje osobom zainteresowanym losami tego konta : nie marudze , buduje wojsko, staram sie dobrze bawic , innych rad nie znalazlem ale za wszystkie dziekuje

Offline

 

#12 2008-06-14 08:52:33

friedrich

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

OK - bez wiekszych uwag do regulaminu. Gadulce chyba wylecieli

Offline

 

#13 2008-06-14 09:44:51

chaosumaszin

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

nie mam żadnych zastrzeżeń dla mnie ok


owocnego farmienia Goście

Offline

 

#14 2008-06-14 10:12:08

Mostochorus

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

OK

Offline

 

#15 2008-06-14 10:15:51

huher

Użytkownik

Punktów :   

Re: REGULAMIN

moze byc:) tyklo tez mi to za bardzo nie pasuje zeby komus narzucac jakie ma wojsko budowac bo panuje tutaj chyba demokracja ;P

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.laptoptbakugan.pun.pl www.sojuszdywizjon303.pun.pl www.qqteam.pun.pl www.polish-tactical-team.pun.pl www.sex-and-the-city-rpg.pun.pl